Zašto je važan poslovni plan?

Objavljeno: Petak, 30 Prosinac 2022

Analizirali ste ideju i prepoznali dobru priliku. Razmislili ste o potrebnim resursima, organizaciji i proizvodu/usluzi koju ćete plasirati na tržište i vrijeme je da krenete u realizaciju svoje ideju. Kada seodlučite za pokretanja vlastitog posla, poslovni plan poduzetnicima predstavlja strateški alat pri realizacije svoje poslovne ideje, ali i donošenja pravih poslovnih odluka. To je pisani dokument koji detaljno opisuje

 ciljeve, ideju poslovanja, poslovne aktivnosti i održivost poslovnog pothvata. Također, objektivno sagledava cjelokupni poslovni pothvat i uočava njegove slabe i jake strana.

Poslovni plan je temeljni dokument kojeg svaki poduzetnik ​​mora imati prije početka novog poduzetničkog pothvata. U slučaju da tražite novac od banke, neke druge financijske institucije, potencijalnog partnera ili klijenta, u većini slučajeva bit će vam potreban poslovni plan. Banke i ulagači često uvjetuju pružanje kapitala novim poduzećima i poslovnim idejama pisanjem održivog poslovnog plana. Isto tako ako odlučite koristiti potporu za samozapošljavanje HZZ-a morate imati izrađen poslovni plan iz kojeg je vidljivo da je poslovna ideja održiva.

Dobar poslovni plan trebao bi sadržavati osnovne informacije o poduzetniku i poduzetničkoj ideji, podatke o proizvodima i uslugama, marketinšku strategiju i analizu, distribucijske kanale te financijsko planiranje i proračun. Proces izrade poslovnog plana je najbolji način za testiranje inicijalne poslovne ideje.

Izrada poslovnog plana je zahtjevan proces, iziskuje puno istraživanja i prikupljanje informacija, predviđanje mogućih situacija te kreativan pristup rješavanju potencijalnih situacija. Poslovni planovi se često razlikuju u formi, ali svaki mora sadržavati određene cjeline:

Temeljni elementi poslovnog plana:

-temeljni podaci o poduzetniku- čime se bavi, vlasnička struktura, podaci iz zadnjih financijskih izvješća;

-prikaz proizvoda i usluga- s čime je poduzetnik zastupljen na tržištu (novi proizvodi ili modifikacije), patenti, franšize i sl.;

-analiza prodajnog tržišta i konkurencija– približan opseg cjelokupnog tržišta u djelatnosti kojom se poduzetnik bavi, udjel u tržištu, opis najvažnijih konkurenata (treba istaknuti prednosti i nedostatke u odnosu na konkurenciju, poželjno istaknuti razvojne trendove u gospodarskoj djelatnosti jer je za bankare jako bitna procjena što će biti s dotičnom gospodarskom granom u budućnosti);

-marketing strategija- na koji tržišni segment poduzetnik cilja, način oglašavanja, troškovi oglašavanja i politika cijena;

-proizvodnja i distribucija- tehnički potencijal i sposobnost poduzetnika, udovoljavanje propisanim standardima, način distribucije, servis i briga o kupcima;

-financije- ulaganja i izvori sredstava, očekivani poslovni rezultati i

-podaci o menadžerskom timu- kvalitetni menadžeri su jamstvo uspjeha.

Poslovni plan bi trebao biti lako čitljiv i razumljiv, orijentiran prema tržištu, a ne prema tehnologiji rada ili kapacitetu poduzetnika, sadržavati procjenu utjecaja konkurencije i imati uvjerljivu i realnu razvojnu viziju.

Preuzeto s mrežne stranice www.hamagbicro.hr/poslovno-planiranje

I ne zaboravite poslovni plan pomaže nam u sagledavanju poslovne prilike, daje jasan smjer planiranim aktivnostima, jasniju definiciju poslovanja, pomoć pri uspješnom vođenju posla i omogućuje objektivnu analizu planirane poslovne ideje.

 

Ako imate bilo kakvih nedoumica, pitanja ili trebate savjet i pomoć obratite nam se na neki od naših kontakta:

email- Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

telefon - 022 664 608

kontakt obrazac naših mrežnih stranica

Za savjetovanje i informiranje na raspolaganju su nam digitalni komunikacijski kanali, a možemo dogovoriti i savjetovanje i informiranje u prostorijama Ekološke udruge "Krka". Zahvaljujući usluzi "Info@taxi" možemo i mi do Vas.

Cilj aktivnosti je osnaživanje nezaposlenih, njihova priprema za tržište rada i povećanje njihove zapošljivosti. Projekt "Ekološko-informativni centar" provodi Ekološka udruga „Krka“ Knin i sufinanciran je sredstvima Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. u sklopu poziva Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima: Kninu, Belom Manastiru i općini Darda, Benkovcu, Petrinji i Vukovaru.

Sadržaj objave isključiva je odgovornost Ekološke udruge "Krka" Knin.