Zašto je važan poslovni plan?
Analizirali ste ideju i prepoznali dobru priliku. Razmislili ste o potrebnim resursima, organizaciji i proizvodu/usluzi koju ćete plasirati na tržište i vrijeme je da krenete u realizaciju svoje ideju. Kada seodlučite za pokretanja vlastitog posla, poslovni plan poduzetnicima predstavlja strateški alat pri realizacije svoje poslovne ideje, ali i donošenja pravih poslovnih odluka. To je pisani dokument koji detaljno opisuje
ciljeve, ideju poslovanja, poslovne aktivnosti i održivost poslovnog pothvata. Također, objektivno sagledava cjelokupni poslovni pothvat i uočava njegove slabe i jake strana.
Poslovni plan je temeljni dokument kojeg svaki poduzetnik mora imati prije početka novog poduzetničkog pothvata. U slučaju da tražite novac od banke, neke druge financijske institucije, potencijalnog partnera ili klijenta, u većini slučajeva bit će vam potreban poslovni plan. Banke i ulagači često uvjetuju pružanje kapitala novim poduzećima i poslovnim idejama pisanjem održivog poslovnog plana. Isto tako ako odlučite koristiti potporu za samozapošljavanje HZZ-a morate imati izrađen poslovni plan iz kojeg je vidljivo da je poslovna ideja održiva.
Dobar poslovni plan trebao bi sadržavati osnovne informacije o poduzetniku i poduzetničkoj ideji, podatke o proizvodima i uslugama, marketinšku strategiju i analizu, distribucijske kanale te financijsko planiranje i proračun. Proces izrade poslovnog plana je najbolji način za testiranje inicijalne poslovne ideje.
Izrada poslovnog plana je zahtjevan proces, iziskuje puno istraživanja i prikupljanje informacija, predviđanje mogućih situacija te kreativan pristup rješavanju potencijalnih situacija. Poslovni planovi se često razlikuju u formi, ali svaki mora sadržavati određene cjeline:
Temeljni elementi poslovnog plana:
-temeljni podaci o poduzetniku- čime se bavi, vlasnička struktura, podaci iz zadnjih financijskih izvješća;
-prikaz proizvoda i usluga- s čime je poduzetnik zastupljen na tržištu (novi proizvodi ili modifikacije), patenti, franšize i sl.;
-analiza prodajnog tržišta i konkurencija– približan opseg cjelokupnog tržišta u djelatnosti kojom se poduzetnik bavi, udjel u tržištu, opis najvažnijih konkurenata (treba istaknuti prednosti i nedostatke u odnosu na konkurenciju, poželjno istaknuti razvojne trendove u gospodarskoj djelatnosti jer je za bankare jako bitna procjena što će biti s dotičnom gospodarskom granom u budućnosti);
-marketing strategija- na koji tržišni segment poduzetnik cilja, način oglašavanja, troškovi oglašavanja i politika cijena;
-proizvodnja i distribucija- tehnički potencijal i sposobnost poduzetnika, udovoljavanje propisanim standardima, način distribucije, servis i briga o kupcima;
-financije- ulaganja i izvori sredstava, očekivani poslovni rezultati i
-podaci o menadžerskom timu- kvalitetni menadžeri su jamstvo uspjeha.
Poslovni plan bi trebao biti lako čitljiv i razumljiv, orijentiran prema tržištu, a ne prema tehnologiji rada ili kapacitetu poduzetnika, sadržavati procjenu utjecaja konkurencije i imati uvjerljivu i realnu razvojnu viziju.
Preuzeto s mrežne stranice www.hamagbicro.hr/poslovno-planiranje
I ne zaboravite poslovni plan pomaže nam u sagledavanju poslovne prilike, daje jasan smjer planiranim aktivnostima, jasniju definiciju poslovanja, pomoć pri uspješnom vođenju posla i omogućuje objektivnu analizu planirane poslovne ideje.
Ako imate bilo kakvih nedoumica, pitanja ili trebate savjet i pomoć obratite nam se na neki od naših kontakta:
email- Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.,
telefon - 022 664 608
kontakt obrazac naših mrežnih stranica
Za savjetovanje i informiranje na raspolaganju su nam digitalni komunikacijski kanali, a možemo dogovoriti i savjetovanje i informiranje u prostorijama Ekološke udruge "Krka". Zahvaljujući usluzi "Info@taxi" možemo i mi do Vas.
Cilj aktivnosti je osnaživanje nezaposlenih, njihova priprema za tržište rada i povećanje njihove zapošljivosti. Projekt "Ekološko-informativni centar" provodi Ekološka udruga „Krka“ Knin i sufinanciran je sredstvima Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. u sklopu poziva Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima: Kninu, Belom Manastiru i općini Darda, Benkovcu, Petrinji i Vukovaru.
Sadržaj objave isključiva je odgovornost Ekološke udruge "Krka" Knin.