Komunikacijske vještine za uspjeh na radnom mjestu

Objavljeno: Ponedjeljak, 23 Studeni 2020

Sposobnost učinkovite komunikacije sa nadređenima, kolegama i zaposlenicima je ključna, neovisno o tome u kojoj grani gospodarstva radite. Radnici digitalnog doba moraju znati učinkovito prenijeti i primiti poruku kako osobno tako i putem telefona, e-maila, digitalnih medija i društvenih mreža. Komunikacijske vještine pomoći će Vam pri zapošljavanju i u Vašoj uspješnosti kroz cijelu karijeru.

10 najvažnijih komunikacijskih vještina...

Želite se istaknuti nad konkurencijom? Ovo su neke od glavnih komunikacijskih vještina koje poslodavci i menadžeri u zapošljavanju žele vidjeti u Vašem životopisu i pismu namjere. Naglasite te vještine i pokažite ih tijekom razgovora za posao pa ćete ostaviti solidan prvi dojam. Nastavite razvijati ove vještine i kad se zaposlite, čime ćete impresionirati svog šefa, članove tima i klijente.

1. Slušanje
Biti dobar slušatelj je jedan od najboljih načina da budete dobar komunikator. Nitko ne voli komunicirati s nekim kome je stalo samo da kaže što ima i tko ne ostavlja vremena za saslušanje drugih osoba. Ako niste dobar slušatelj bit će vam teško shvatiti šta se od vas traži da učinite.
Uzmite si vremena za vježbanje aktivnog slušanja. Aktivno slušanje uključuje obraćanje pozornosti na ono šta druga osoba govori, postavljanje pitanja za pojašnjenje i preformuliranje onog šta je rečeno kako bismo osigurali razumijevanje („Dakle, vi kažete da...“). Aktivnim slušanjem možete bolje razumjeti šta druga osoba pokušava reći te možete prikladno odgovoriti.

2. Neverbalna komunikacija
Vaš govor tijela, kontakt pogledom, gestikulacija rukama i ton glasa oblikuju poruku koju pokušavate prenijeti. Opušten, otvoreni stav (otvorene ruke, opuštene noge) i prijateljski ton, učinit će da izgledate pristupačno i ohrabrit će druge da s vama otvoreno razgovaraju. Kontakt očima je također važan. Želite osobu gledati u oči da biste pokazali da ste usredotočeni na nju i na razgovor. (Ipak pazite da ne buljite u osobu što može učiniti da se osjeća nelagodno).
Obratite pažnji i na neverbalne signale drugih ljudi dok vi govorite. Često neverbalni znakovi pokazuju kako se osoba zaista osjeća. Na primjer, ako vas osoba ne gleda u oči on/ona se možda osjeća nelagodno ili vam skriva istinu.

3. Jasnoća i konciznost
Dobra verbalna komunikacija znači reći upravo dovoljno – ne govorite ni previše ni premalo. Pokušajte prenijeti poruku sa koliko je moguće manje riječi. Kažite ono što želite jasno i direktno, bilo da sa nekim razgovarate osobno, telefonom ili putem e-maila. Ako beskonačno brbljate slušatelj će Vas prestati slušati ili neće biti siguran šta zapravo hoćete. Razmislite o onom što želite reći prije nego to izgovorite. To će vam pomoći da izbjegnete pretjerano pričanje i/ili zbunjivanje slušatelja.

4. Srdačnost
Srdačnim tonom, osobnim pitanjem ili jednostavno smiješkom, ohrabrit ćete svoje suradnike da se uključe u otvorenu i iskrenu komunikaciju sa Vama. Važno je biti pristojan u svakoj komunikaciji u radnoj sredini.
Ovo je važno kako u osobnoj tako i u pisanoj i digitalnoj komunikaciji. Kad možete personalizirajte i prilagodite svoje e-mailove suradnicima – brzinsko „Nadam se da Vam je bio dobar vikend“ i sl. na početku e-maila, može poruku učiniti osobnijom i učiniti da se primatelj osjeća cjenjenijim.

5. Samopouzdanje
Važno je imati samopouzdanja u interakciji sa drugima. Samopouzdanje pokazuje Vašim suradnicima da vjerujete u ono što govorite te.
Odisanje samopouzdanjem može biti jednostavno kao i uspostavljanje kontakta očima ili korištenje čvrstog ali srdačnog tona. Izbjegnite iznošenje stavova kao da su pitanja. Naravno, pazite da ne zvučite arogantno ili agresivno. Budite sigurni da stalno slušate i suosjećate sa drugom osobom.

6. Empatija/suosjećajnost
Korištenjem fraza poput „Jasno mi je o čemu govorite“ pokazujete da ste slušali drugu osobu i da poštujete njeno mišljenje. Aktivno slušanje vam može pomoći da dokučite šta Vaš sugovornik misli i osjeća, što će zauzvrat olakšati pokazivanje suosjećajnosti.
Čak i kada se ne slažete sa suradnikom, poslodavcem ili zaposlenikom važno je da razumijete njihovu točku gledišta i stav.

7. Otvorenost
Dobar komunikator bi trebao ući u bilo kakav razgovor fleksibilnim i otvorenim umom. Budite otvoreni za slušanje i razumijevanje stajališta drugih umjesto da samo iznesete svoju poruku.
Imajući volju za uključenjem u dijalog, čak i sa onima s kojima se ne slažete, moći ćete ostvariti iskreniji i produktivniji razgovor.

8. Poštovanje
Ljudi će biti otvoreniji za komunikaciju sa Vama ako pokažete poštovanje prema njima i njihovim idejama. Jednostavni potezi kao što je korištenje osobnog imena , uspostavljanje kontakta očima i aktivno slušanje dok osoba govori, učinit će da se osoba osjeća cijenjeno. Pri komunikaciji telefonom izbjegnite ometanja i usredotočite se na razgovor.
Pokažite poštovanje e-mailom dajući si vremena za uređivanje poruke. Ako pošaljete traljavo napisanu, zbunjujuću poruku, primatelj će smatrati da ga ne poštujete dovoljno da biste razmislili o svojoj komunikaciji s njom/njim.

9. Povratne informacije
Sposobnost prikladnog davanja i primanja povratnih informacija je važna komunikacijska vještina. Menadžeri i nadzornici bi trebali stalno tražiti načine da zaposlenicima pruže konstruktivne povratne informacije, bilo e-mailom, telefonom ili tjednim izvješćima.
Davanje povratnih informacija znači i pohvalu zaposleniku– nešto jednostavno poput „dobro obavljeno“ ili „hvala što si se za to pobrinula“, što kod nje/njega može značajno povećati motivaciju.
Slično tome trebali biste i sami biti spremni ili čak potaknuti povratne informacije od drugih. Slušajte povratne informacije koje su vam date, postavljajte pitanja za pojašnjenje ako niste sigurni o čemu se radi, te se potrudite da primijenite povratne informacije.

10. Odabir pravog medija
Važna komunikacijska vještina je jednostavno znati koji oblik komunikacije koristiti. Na primjer, neke ozbiljnije razgovore (otpuštanje, ostavka, promjena plaće, itd.) je gotovo uvijek najbolje obaviti osobno. U drugim situacijama morate misliti i na osobu s kojom želite razgovarati, radi li se npr. o jako zauzetoj osobi (kao možda vaš šef), možda poželite prenijeti svoju poruku mailom. Ljudi će cijeniti što promišljate o sredstvima komunikacije i vjerojatno će vam odgovoriti pozitivno.

 

Još samo malo o tome kako istaknuti svoje vještine

 

1. Uskladite svoje vještine sa traženim poslom. Analizirajte popis poslova i obratite posebnu pažnju na tvrde i meke vještine koje su podcrtane u opisu posla. Potom personalizirajte svoj životopis i pismo namjere kako bi odgovarali zahtjevima posla.

2. Upoznajte se sa drugim traženim vještinama. Meke vještine kao komunikacijske možda i nisu direktno navedene u opisu posla, ali su i dalje jako poželjne kod poslodavca.

3. Koristite razgovor za posao za vlastitu prednost. Razgovor za posao je prilika da pokažete poslodavcu kako imate komunikacijske vještine neophodne za uspjeh u poslu, radije nego da samo kažete da ih imate. Pripremite se za intervju, vježbajte unaprijed i ne bojte se zastati prije nego odgovorite na pitanje - ili zatražiti pojašnjenje ako vam treba.

4. Nemojte prestati kada dobijete posao. Želite ostaviti trajan dojam na kolege kad ste već zaposleni? Koristite komunikacijske vještine u poslu. Bilo da sudjelujete na sastanku firme ili razgovarate sa klijentom, imat ćete mnogo prilika da pokažete koliko dobro komunicirate.

Ako imate bilo kakvih pitanja, nedoumica ili jednostavno želite savjet obratite nam se.

Komunicirajte :)

 

Projekt "Ekološko-informativni centar" provodi Ekološka udruga „Krka“ Knin i sufinanciran je sredstvima Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. u sklopu poziva Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima: Kninu, Belom Manastiru i općini Darda, Benkovcu, Petrinji i Vukovaru.

Sadržaj objave isključiva je odgovornost Ekološke udruge "Krka" Knin.

lenta ESF kockice