Samozapošljavanje - Upoznajte Mjere HZZ-a
Pokrenite vlastiti posao uz bespovratna financijska sredstva.
Ciljna skupina mjere Samozapošljavanja su nezaposlene osobe prijavljene u evidenciju Zavoda. Ako ste nezaposleni, a imate poslovnu ideju, HZZ Vam u 2021. u okviru Mjere Samozapošljavanja donosi bespovratne potpore u iznosu od 55.000 - 130.000kn (ovisno o djelatnosti kojom se želite baviti prema NKD klasifikaciji).
Tko ima pravo na poticaje za samozapošljavanje, a tko nema?
Nezaposlene osobe prijavljene u evidenciju Zavoda. Pravo prijave imaju osobe prijavljene u evidenciji HZZ-a minimalno jedan dan. Iznimka su sljedeće situacije kada ne ostvarujete pravo na poticaje:
- Osobe koje imaju ovrhu po privatnim računima, a otvaraju obrt, samostalnu djelatnost ili slobodnu profesiju ne mogu dobiti
- Osobe koje su već jednom koristile potporu za samozapošljavanje bez obzira na godinu dodjele potpore
- Osobe koje su bile zaposlene u poslovnom subjektu koji žele preuzeti uz potporu, unatrag 12 mjeseci od podnošenja zahtjeva
- Osobe kojima je prethodni radni odnos završio osobno uvjetovanim otkazom (ako radnik nije u mogućnosti uredno izvršavati obveze iz radnog odnosa zbog određenih trajnih osobina ili sposobnosti bez krivnje radnika) u istoj ili sličnoj djelatnosti za koju namjeravaju tražiti potporu osim ako su nezaposlene više od 12 mjeseci
- Osobe koje od člana obitelji namjeravaju preuzeti poslovni subjekt ili postojeće poslovanje kroz novi poslovni subjekt
- Osobe čiji je prethodni poslovni subjekt zatvoren ili su prestali biti vlasnici istog unazad 12 mjeseci od datuma podnošenja zahtjeva, osobe koje su obavljale samostalnu djelatnost te članovi zadruga
Samozapošljavanje objašnjeno kroz nekoliko koraka
U nekoliko koraka ćemo Vam objasniti proceduru i zahtjeve koju su pred Vama, ako odlučite iskoristiti potporu za otvaranje paušalnog obrta, za nove poduzetnike najjednostavnijeg i najpovoljnijeg oblika poslovanja.
Korak 1 – Prijava na HZZ i radionica
Po prijavi na burzu rada, automatski vam se dodjeljuje savjetnik za zapošljavanje. Kod inicijalnog sastanka sa savjetnikom uvesti će Vas u evidenciju Zavoda, Savjetniku ćete izraziti svoje zanimanje za Mjeru samozapošljavanja. Uputit će Vas na radionicu za samozapošljavanje gdje ćete dobiti osnovne informacije, uvid u cijelu proceduru, a i prolazit će se kroz stavke poslovnog plana i kako ga ispuniti. Sama radionica je neobavezna, ali donosi dodatne bodove kod ocjenjivanja zahtjeva od strane HZZ-a. S obzirom na trenutnu epidemiološku situaciju radionice se održavaju online. Raspored je na mrežnim stranicama HZZ-a. Kako bi se bodovi mogli dodijeliti, na radionici je potrebno sudjelovati prije predaje zahtjeva za dodjelu potpore.
Korak 2 – Pisanje poslovnog plana
Poslovni plan za fizičke osobe (paušalni obrt) piše se i predaje online, kao i cijeli zahtjev, putem eMjere aplikacije. Ispunjavanje je dosta jednostavno i svodi se uglavnom na odgovaranje na pitanja. Imajte na umu da kroz poslovni plan treba uvjeriti HZZ da Vam da novac, treba pokazati razumijevanje tržišta i treba istaknuti svoje prednosti i iskustva te pokazati da je ideja konkretna, ostvariva i dugoročno održiva. Kao jedan od kriterija na službenoj stranici HZZ-a piše: “Osoba mora izraditi poslovni plan iz kojeg je razvidno da je poslovna ideja održiva.” Na ovo bi trebali potrošiti najviše vremena. Pažljivo i smišljeno pišite, oblikujte tekst kako bi što bolje predstavili sebe i svoju poslovnu ideju.
Neka od pitanja koja vas čekaju su:
- Opišite kako ste došli na ideju o pokretanju vlastitog posla te povežite s dosadašnjim radnim iskustvom. Navedite zašto smatrate da Vi (i Vaši poslovni partneri) imate znanje i sposobnost da predloženu poslovnu inicijativu učinite uspješnom.
- Opišite detaljno vrstu proizvoda i/ili usluge koju planirate ponuditi tržištu te pojasnite na kojoj lokaciji namjeravate obavljati djelatnost. Ukoliko planirate obavljati više djelatnosti, navedite pojedinosti za svaku od njih.
- Tko su potencijalni korisnici ili klijenti Vaših proizvoda /usluga, te na koji dio tržišta se planirate orijentirati (odrediti lokalitet: grad, županija, država)?
- Navedite na koji način ste procijenili da će Vaši proizvodi/usluge biti prepoznati na tržištu te da ćete imati dovoljno klijenata za uspješno poslovanje?
- Tko je Vaša konkurencija? Molimo navedite podatke o Vašim glavnim konkurentima, njihovim prednostima i slabostima u odnosu na Vas.
- Po čemu ćete biti drugačiji od svoje konkurencije? Navedite konkretne aktivnosti kojima ćete privući klijente (izbjegavati fraze “brži, bolji, jeftiniji“)
Korak 3 – Izrada troškovnika
U sklopu izrade poslovnog plana važna je stavka izrada troškovnika. Tu se unose troškovi vezani za vaše buduće poslovanje. Treba znati da se potpora dijeli na fiksni iznos i varijabilni iznos.
Fiksni iznos potpore je unaprijed određen za inicijalne troškove registracije poslovnog subjekta, troškove rada jedne zaposlene osobe na puno radno vrijeme te uobičajene tekuće troškove za prvih nekoliko mjeseci poslovanja (trošak knjigovodstva, zakup poslovnog prostora, obvezne članarine, administrativni troškovi i troškovi sitnog inventara i slično) te on za slučaj paušalnog obrta iznosi 40.000 kuna bez potrebe pravdanja navedenih iznosa u Troškovniku koji je sastavni dio poslovnog plana. Možete platiti i troškove doprinosa.
Varijabilni iznos je iznos koji možete tražiti povrh toga To je dodatnih 15.000 - 110.000 kuna (ovisi o djelatnosti sukladno NKD klasifikaciji) za primjerice, kupnju informatičke opreme i programa, alata, strojeva i sl. Sve o prihvatljivim i neprihvatljivim djelatnostima, NKD klasifikaciji i visini potpore te o prihvatljivim i neprihvatljivim troškovima možete promaći na obrascu eMjere pod istoimenim sekcijama.
Bitno je napomenuti da će vam trebati jamac koji će potpisati bjanko zadužnicu i ovjeriti ju s vama kod javnog bilježnika. HZZ ovo koristi kao osiguranje za slučaj da ne ispunite svoje obaveze jer potporu u tom slučaju treba vratiti.
Korak 4 – Predaja zahtjeva
Zahtjev se predaje putem online aplikacije eMjere. Prijavljujete se putem NIAS sustava e-građani. Uz poslovni plan s troškovnikom, koji je do tog trenutka gotov, trebat će vam još par izjava i jedna potvrda:
- Poslovni plan s troškovnikom,
- Izjava o nepodmirenim obvezama,
- Izjava o prihvaćanju posljedica ovrhe,
- Izjava o registraciji poslovnog subjekta prije odobrenja zahtjeva,
- Potvrda o blokadi računa i novčanih sredstava ovršenika na osobno ime podnositelja zahtjeva ne starija od 7 dana (potvrdu izdaje FINA na zahtjev osobe i bez naplate).
Korak 5 – Ocjenjivanje zahtjeva
Svaki predani zahtjev se ocjenjuje. Uvjet za prolaz je 65/100 bodova. Kriteriji za ocjenjivanje su:
- Radno iskustvo u djelatnosti u kojoj se osoba želi samozaposliti – najviše 15 bodova
- Obrazovanje ili dodatne edukacije u djelatnosti u kojoj se osoba želi samozaposliti – najviše 10 bodova
- Prvo poduzetničko iskustvo – najviše 5 bodova
- Pripremne radionice/savjetovanja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje – najviše 10 bodova
- Indeks razvijenosti jedinice lokalne samouprave u kojoj se poslovni subjekt osniva – najviše 10 bodova
- Popunjenost poslovnog plana sa priloženim ponudama/predračunima uz troškovnik – najviše 15 bodova
- Procjena prihoda i troškova- najviše 15 bodova
- Dodatne prednosti i nedostatci poslovnog plana (održivost i konkurentnost) – najviše 10 bodova
- Inovativnost projekta – najviše 5 bodova
- Ulaganje u nedostajuće djelatnosti – najviše 5 bodova
Obratite pozornost na kriterije što vam može pomoći kod pisanja Poslovnog plana sa troškovnikom. Nakon što dobijete obavijest da je zahtjev odobren, dobit ćete i informativni letak koji će vas voditi kroz sve korake i potrebne dokumente koji su neophodni za potpisivanje ugovora, nakon čega će na Vaš račun biti uplaćeni poticaji.
Korak 6 – Zahtjev je odobren i donosi određene obaveze
Novost u 2021. godini je da je potrebno 24 mjeseca održati poslovanje i zaposlenost u poslovnom subjektu kojem je dodijeljena potpora (ranije je bilo 12 mjeseci).
Morate namjenski utrošiti varijabilni iznos potpore tijekom prvog 12-mjesečnog ugovornog razdoblja sukladno odobrenom troškovniku dostavljenom uz poslovni plan. Odnosno sve što planirate kupiti morate kupiti u prvoj godini. Namjensko trošenje dokazujete preslikama računa i bankovnih izvoda.
Trebate i nešto zaraditi. Kriterij kaže sljedeće: potrebno je ostvariti ukupni promet od obavljanja djelatnosti u razdoblju od 24 mjeseca od prijave u HZMO u iznosu od najmanje 50% dodijeljenog iznosa potpore – isto se dokazuje službenim financijskim izvješćima koji se dostavljaju FINA-i ili Poreznoj upravi.
Ostale obaveze možete vidjeti na stranici eMjere pod sekcijom Obveze korisnika. Novac ćete dobiti jednokratno, u roku 30 dana od dana potpisa ugovora, a po dostavi instrumenata osiguranja naplate (bjanko zadužnica) od strane podnositelja zahtjeva.
Korak 7 – Otvaranje paušalnog obrta
Obrt možete otvorit obilaskom nadležnih institucija, ali i putem online aplikacije eObrt što je dosta jednostavno za sve koji su vičniji novim tehnologijama i komunikacijskim kanalima.
Dobar, pregledan i jednostavan vodič za otvaranje obrta u deset koraka možete naći na mrežnoj stranici Plavi ured. Vodič je namijenjen korisnicima sa područja Zagrebe, ali uz neznatne preinake primjenjiv je i kod nas.
Ako imate dobru poslovnu ideju pravi je trenutak da iskoristite Mjeru samozapošljavanja HZZ-a.
Želimo Vam puno sreće :)
Ako budete imali bilo kakvih nedoumica, pitanja ili trebali savjet i pomoć obratite nam se na neki od naših kontakta:
- email - Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.,
- telefon - 022 664 608
- kontakt obrazac naših mrežnih stranica.
Za savjetovanje i informiranje na raspolaganju su nam digitalni komunikacijski kanali, a možemo dogovoriti i savjetovanje i informiranje u prostorijama Ekološke udruge "Krka" Knin ovisno o vašim preferencijama i epidemiološkoj situaciji u kojoj se svi nalazimo. Zahvaljujući usluzi "Info@taxi" možemo i mi do Vas.
Sve aktivnosti provode se u skladu sa epidemiološkim preporukama vezanim uz epidemiju virusa SARS-CoV-2.
Korištene informacije sa mrežnih stranica HZZ-a
Cilj aktivnosti je osnaživanje nezaposlenih, njihova priprema za tržište rada i povećanje njihove zapošljivosti. Projekt "Ekološko-informativni centar" provodi Ekološka udruga „Krka“ Knin i sufinanciran je sredstvima Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. u sklopu poziva Razvoj i provedba programa za socijalnu koheziju i povećanje zaposlenosti u gradovima: Kninu, Belom Manastiru i općini Darda, Benkovcu, Petrinji i Vukovaru.
Sadržaj objave isključiva je odgovornost Ekološke udruge "Krka" Knin.