Predstavljanje priručnika o održivom razvoju
Predstavnice Zelene Istre i Centra za mirovne studije predstavit su danas 30.11.2020. tek objavljeni priručnik “Znanje za održivo djelovanje - od teorije do prakse” pročelnici Upravnog odjela za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Istarske županije, a udruga Eko Krka iz Knina predstavit će ga pročelnici Upravnog odjel za prosvjetu, znanost, kulturu i šport Šibensko-kninske županije radi prosljeđivanja priručnika svim školama u njihovoj nadležnosti. Potom će priručnik biti dostavljen i drugim školama diljem Hrvatske kako bi se doprinijelo širenju znanja i olakšala nastava na temu održivog razvoja.
Priručnik se može skinuti sa mrežnih stranica projekta.
Priručnik je namijenjen radu u školama kako bi se obrazovnim radnicama i učenicima približile teme održivog razvoja i inspiriralo za rad u svojim zajednicama. Usmjeren je upoznavanju učenika s temama koje su danas aktualne globalno, a mogu se obrađivati u lokalnom kontekstu. Također, donosi prikaz mogućnosti i primjere kako raditi na ovim temama s učenicima kroz nastavu, izvannastavne aktivnosti i projekte škola u zajednici. Osim primjera za obrazovne radnice i teorijskog objašnjenja koncepta i sadržaja održivog razvoja, priručnik sadrži i inspiraciju za učenice/ke kroz prikaze rada i doprinosa aktivista različitih profila.
Sadržaj priručnika je izrađen u suradnji partnera na projektu Znanje za održivo djelovanje - Udruga Zelena Istra, Centar za mirovne studije i Eko Krka Knin te škola: OŠ Domovinske zahvalnosti i SŠ Lovre Montija iz Knina i Gimnazije Pula, OŠ Monte Zaro, OŠ Kaštanjer, OŠ Šijana iz Pule te OŠ Vladimira Nazora iz Krnice. U njemu su opisani projekti učenika tih škola u svojim zajednicama kao što su Pragrande - divlje srce grada, Eko kutak u našem gradu, Skroji svoju održivu priču i drugi.
SITUACIJA u svijetu po pitanju održivosti čovjekovog djelovanja i opstanka na planeti JE ALARMANTNA, što je pogotovo vidljivo po pitanju klimatske krize i nedoraslih odgovora vlada na taj izazov. Također, održivosti na lokalnoj razini prijete npr. smanjivanje umjesto povećanja zelenih površina u gradu, neodrživi koncepti proizvodnje i potrošnje, uništavanje prirode, bioraznolikosti itd. O važnosti zelenih gradskih površina mogli smo se osvjedočiti u vrijeme pandemije, a upravo projekti partnerskih škola, opisani u priručniku, doprinose shvaćanju i ublažavanju navedenih problema..
Zbog ozbiljnosti izazova s kojima se društvo suočava, važno je da djeca i mladi imaju znanja i vještine za održivo djelovanje, a oni su kroz ovaj projekt i pokazali da to mogu kada im se pruže mogućnosti da djeluju i mijenjaju svoju zajednicu. “Nadamo se da ćemo ovim priručnikom inspirirati i druge koji rade s mladima u osnaživanju za djelovanje, a obrazovnim radnicima biti podrška pogotovo u odnosu na podzastupljenost sadržaja održivog razvoja u obrazovanju kao i na nedostatak didaktičkih priručnika”, poručuju autori priručnika.
Nastao je u sklopu projekta koji se bavi podrškom i jačanjem škola za provedbu nastave i aktivnosti s učenicima u području održivog razvoja, i to kroz suradnju škola udruga i lokalne zajednice uz aktivnu participaciju učenika/ca u svim fazama. Projekt je to koji doprinosi podizanju kompetencija obrazovnih radnica/ka u području održivog razvoja te su oni znanje prenosili na učenike i s njima zajednički osmislili i proveli cijeli niz različitih akcija u zajednici. Kao trajnu i široko upotrebljivu podršku za rad u obrazovanju na održivom razvoju postavili smo i web stranicu projekta, snimili smo video "Planet u glavu" te izradili ovaj priručnik i prateći video koji prikazuje školske projekte.
Više o kninskom dijelu projekta ZZOD POGLEDAJTE i na našim stranicama.
Projekt se provodi i financira u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje.